sunnuntai 24. heinäkuuta 2011

Sunnuntaioloja

Olot on hyvät





































Tekee mieli höpöttää! Heräsin joskus ennen kasia ja söin yllä näkyvää aamupalaksi. Koska täällä on niin vaikea liikkua (saasteet+35helle+asfalttilenkkeily=ei hyvä, kuntosalit+100e/kk=ei hyvä), on mun lempiharrastus koko kesän ajan ollut syöminen... Olen syönyt tällä viikolla jo kolmesti ulkona ja tänään tulee neljäs kerta. Olo ei ehkä ole kovin kevyt ja varmasti painan enemmän kuin ennen, mutta mulle asia on ihan sama, Suomeen päästyäni alan todennäköisesti kuitenkin juosta taas melkein joka päivä jumpassa.

Suomeen tulosta. Odotan tervetuliaisparaatia saapuvaksi Helsinki-Vantaalle 4.8. klo 16.15 jälkeen. Kivemmin sanottuna: olis ihan huippuihanaa jos edes joku Helsingissä majaileva tulisi mua vastaan! Varsinkin kun mun lento on, edelleenkin kivemmin sanottuna, vähän perseestä.

Lensin tänne Ryanairin kautta 35 eurolla. Takaisintulo ei olekaan niin helppoa. Olisin saanut paluulentoni 70 eurolla, mutta matkaseuran aikataulut olivat tuohon aikaan vielä epäselvät. Päätin odottaa päivän, mutta sitten lähdin Sveitsiin. Tuona aikana Toma varasi toimiston kautta itselleen lennon ja minä jäin ilman. Kun palasin Milanoon, mun lento maksoi jo 170e.

Ryanairin lennot on tyhmiä, niiden hinnat vaihtelevat miten sattuu. Esimerkiksi paria päivää ennen tuota 70 euron hintaista lentoa hinnat olivat reilusti kalliimmat. Menolentoni oli halvimmillaan tasan kaksi viikkoa ennen lentoa. Ajattelin siis katsella muutaman päivän, millä hinnalla sitä Suomeen pääsisi.

No, Ryanair ei mua kotiin lennätä. Ei 250 eurolla. Lopputulos onkin se, että Lauri, Juho ja Tommi lentävät 3.8. kotiin keskenään ja minä tulen vuorokautta myöhemmin perässä itsekseni. Poikien lento on suora ja kestää kolme tuntia, minä kierrän Prahan kautta seitsemässä tunnissa. Ja maksan lennosta lopulta 120e. Tää asunto on tietenkin vuokrattu 3.8. saakka ja täällä asuva kaverini Katri on Sisiliassa tuolloin, joten mulla ei ole yöpaikkaa. Lentokenttä kutsuu siis jee! Innostaa ihan hirveästi. (Edit: kuulin juuri, että myös Ritvis lentää poikien kans samalla lennolla, pieni sattuma. Oon ainut hylkiö:<<<<<)

Suomen päässä suunnitelma on se, että jään loppuviikoksi Helsinkiin. Tuolle torstaiyölle kaipaisin majoittajaa, sillä en halua nukkua toista yötä kentällä;) Jyväskylään palaan sunnuntai-iltana. Siellä aion zumbata ja laittaa kämpän kuntoon uutta asuinkumppaniani varten. Siis kämppistä! Hankin sellaisenkin tässä pari päivää sitten.

Mutta vielä on siis 11 päivää aikaa tulla käymään. Ritvis, jaksat aina yllättää:

(facebookchat)
"onks teitsi viel milanois?
jos oot niin upeeta, voiks sun luo couch surfata yheks yöks? :D:D joka ois, tota, ens yö eli su-ma"
Kuin cool!


PS. Linnusta. Se on ilmeisesti luullut muuttaneensa tänne ja kutsunut kaverinsakin kylään. Tuossa partsilla pyörii aina silloin tällöin jotain puluja. Mutta ollaan varauduttu tilanteeseen erinäisin asein ja tirpat saa kyllä kyytiä aina, kun eksyvät lähellekään mua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti